آرک بس با تکیه بر کادر و همکاران مجرب خود آماده ارائه انواع خدمات طراحی مانند طراحی کانسپت و پلان، نما، جزئیات اجرایی و دکوراسیون داخلی است. تمایز اصلی آرک بس در ارائه خدمات معماری استفاده از متدهای بروز و ارتباط نزدیک بین اعضای تیم طراحی و کارفرما است. همچنین تمام طرح های ارائه شده در قالبی از قوانین مربوط به مقررات ملی ساختمان و شهرداری ها و اصول کاهش مصرف انرژی تدوین می گردد.

خدمات طراحی آرک بس

طراحی معماری

شما در آرک بس به تمامی خدمات طراحی معماری ساختمان مانند: طراحی حجم، پلان، نما، مقطع، طراحی داخلی؛ از فاز صفر تا فاز دو دسترسی دارید. تمایز طراحی در آرک بس توجه به اصول کاهش مصرف انرژی ساختمان بر اساس استاندارد و راهنماهای بین المللی مانند اشری، لیید و راهنماهای داخلی مانند مبحث 19 مقرارت ملی و برچسب انرژی ساختمان است.​​​​​​​
آرک بس با توجه به کادر مجرب طراحی خود طیف وسیعی از خدمات طراحی در مقیاس مجتع های مسکونی، اداری، تجاری و پروژه های ویلایی را در دست طراحی دارد.

1

چرا آرک بس انتخاب شده است؟

طراحی سازگار با طبیعت و اقلیم برای کاهش مصرف انرژی ساختمان

با تدوین ویرایش چهارم مبحث 19 مقررات ملی ساختمان و برچسب انرژی ساختمان، رعایت الزامات کاهش مصرف انرژی در کشور وارد فاز جدیدی شده است. چرا که کاهش مصرف انرژی در ساختمان ها با توجه به بحران های زیست محیطی نظیر آلودگی هوا بسیار مهم شده است. از طرفی کاهش مصرف انرژی در ساختمان برای کاربران و کارفرمایان نیز بسیار مهم است. چراکه باعث کاهش هزینه های جاری انرژی و سرمایه اولیه برای تامین تجهیزات گرمایشی و سرمایشی ساختمان خواهد شد.
همچنین در مناطقی که امکان دسترسی به برق و گاز شبکه ندارند، کاهش مصرف انرژی ساختمان و استفاده از تجهیزات تولید انرژی، یکی دیگر از دلایل محبوبیت طرح های سازگار بر اقلیم است.

2

طراحی اقتصادی و محصول نهایی با ارزش بالاتر

​​زمانی که طراحی ساختمان بر اساس رویکرد درست کاهش مصرف انرژی ساختمان باشد، ساختمان به ابعاد کوچکتری از تجهیزات گرمایشی و سرمایشی را نیاز خواهد داشت. در ساختمان هایی که موتور خانه مرکزی دارند، کاهش سایز تجهیزات باعث کم شدن مساحت مورد نیاز موتورخانه خواهد شد. 
آزاد شدن چنین متراژی به خصوص در پروژه های اداری و تجاری که ارزش ریالی هر سانتی متر مربع قابل توجه است، بسیار سودمند است. این در حالی است که کاهش سایز تجهیزات نیز، باعث خواهد شد تا درصد بالایی از هزینه های ساختمان برای خرید این تجهیزات کاهش یابد.
در پروژه های کوچکتر نظیر خانه های ویلایی نیز بسته به مکان پروژه، نوع تجهیزات انتخابی و تعداد فضاها می توان کاهش هزینه خرید تجهیزات تا 200 میلیون تومان نیز دور از ذهن نخواهد بود. 
نباید فراموش کرد که ساختمان هایی که مصرف انرژی کمی دارند، با توجه به مسائل اقتصادی و راحتی بیشتری که برای کاربران فراهم می کنند از ارزش ریالی بسیار بالاتری نیز برخوردار هستند.

3

زیبایی در کنار کارایی

​​​در طراحی یک ساختمان همه عوامل موثر در معماری باید به طور همزمان مد نظر قرار گیرند. به عنوان مثال هدف کاهش مصرف انرژی ساختمان نباید به بهای از بین رفتن یا توجه نکردن به زیبایی، عملکرد فضا و سایر عوامل و عناصر معماری گردد.
در نظرگیری توام عوامل مختلف از جمله زیبایی معماری، کاربری و مصرف انرژی ساختمان و ایجاد طرحی که بتواند همه این نیازها را پاسخ دهد نیازمند استفاده از متدهای بروز و تجربه کافی است. 
آرک بس با تکیه و کادر مجرب و نخبه خود متدها و پروسه های نوینی در طراحی ساختمان معرفی و مورد استفاده قرار داده است که نزد همکارن و کارفرمایان محترم بسیار محبوب است و می تواند دستیابی به همه اهداف طراحی در کارایی و زیبایی را پاسخ دهد.

4

کار گروهی و اهمیت ​​​​​​​نظر کارفرما و سایر مهندسین دخیل در طراحی

طراحی یک ساختمان با عملکرد انرژی بالا در کاهش مصرف توام با یک معماری خوب، نیازمند کار گروهی و ارتباط نزدیک همه ذی نفعان و مداخلین در طراحی و ساخت ساختمان است. 
آرک بس در تمام مراحل طراحی با ایجاد جلسات متمرکز بین ذی نفعان، از تامین نظر طرح ارائه شده اطمینان حاصل می نماید و در صورت نیاز برای حصول اهداف طراحی و نظر اعضا، تغییرات مد نظر تا حصول نتایج بهتر ادامه می یابد.
نتیجه این پروسه تامین نظر همه اعضا از جمله کارفرما است و با توجه به همگرایی نظر همه مهندسین از جمله معماری، سازه و مکانیک؛ طرح ساختمان با حداکثر تطابق اجرا و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

5

مشاوره رایگان

برای دریافت خدمات و مشاوره از طریق لینک زیر با آرک بس در ارتباط باشید.

طراحی کانسپت و حجم

ارزیابی اقلیم، سایت و مشاوره انرژی

اگر قصد طراحی یک ساختمان با مصرف انرژی کم دارید اما نمی دونید از کجا باید شروع کنید و در نهایت به چه چیزی برسید، به سادگی از مشاوره انرژی رایگان آرک بس استفاده کنید و پاسخ همه سوالات خودتون رو بگیرید.
ابتدا باید شناخت مناسبی از عوامل اقلیمی و سایت خود داشسته باشید و سپس با توجه به راهنمایی های مشاور انرژی خود طرح های اولیه و فاز یک خود را آماده کنید.
برای ارزیابی اقلیم و سایت پروژه خود از منظر انرژی و معماری رو ما حساب کنید.
همچنین می تونید رو آرک بس به عنوان مشاوره انرژی پروژه خودتون حساب کنید و از خدمات ما برای همکاری در طراحی و شبیه سازی انرژی ساختمان در هر مرحله استفاده کنید.

طراحی کانسپت و حجم

شبیه سازی نورروز و خیرگی

​نور طبیعی یکی از عناصر اصلی معماری بوده و هست، اگر می خوایید در طرح خود ثابت کنید که نورروز مناسبی دریافت کردید، می تونید از این خدمت استفاده کنید و بر اساس استانداردهای مختلفی مثل مبحث 19 کار خودتون رو بررسی کنید.
حتما باید توجه کنیم که ورود بیش از حد نورروز هم می تونه بد باشه و موجب آزار چشم افراد بشه، به این پدیده خیرگی گفته میشه. بنابراین بررسی ورود نورروز هموار با بررسی خیرگی توام هست.
شما می تونید از این خدمت چه در فاز طراحی و چه ارزیابی نهایی پروژه های خود بهره ببرید.

شبیه سازی انرژی

​نتایج شبیه سازی انرژی نماینده ای از عملکرد طراحی ساختمان در مصرف انرژی هست و تماما تابعی از طراحی و تصمیمات معمار هست. در واقع شما با طراحی بهتر، نتایج بهتر رو می سازید و شبیه سازی انرژی اون رو ثابت کرده و نشون میده...
بر همین اساس می تونیم از شبیه سازی نرم افزاری هم در فرآیند طراحی و هم برای بررسی نهایی ساختمان استفاده کنیم و بر اساس استانداردهای مختلف مثل مبحث 19 وضعیت رو ارزیابی کنیم.
علاوه بر این می تونیم نقاط ضعف و قوت ساختمان رو که باعث افزایش مصرف انرژی میشه پیدا کنیم، ابعاد تجهیزات گرمایشی و سرمایشی رو در بیاریم و جزئیات مثل ابعاد پنجره، مصالح و عایقکاری رو بهینه کنیم.
شما می تونید از این خدمات هم در فاز یک طراحی و ارزیابی نهایی ساختمان بهره ببرید.
​​​​

با توجه اهمیت روز افزون کاهش مصرف انرژی در ساختمان ها و گسترش طراحی ساختمان های با عملکرد انرژی بالا، آرک بس آماده ارائه خدمات متنوع شبیه سازی برای اطمینان شما از عملکرد مناسب طرح هایتان است. این خدمات عبارتند از شبیه سازی و ارزیابی مصرف انرژی، نورروز، خیرگی، محاسبه حجم سیستم تاسیسات، بررسی جریان هوای داخل و خارج ساختمان، ارزیابی راحتی حرارتی هستند.
​​​​​​​

خدمات شبیه سازی عملکرد انرژی ساختمان​​​​​​​

طراحی کانسپت و حجم

تمام هزینه های صورت گرفته برای طراحی و ساخت،  جهت ایجاد فضایی مناسب برای افراد و استفاده کنندگان از فضا است. این در حالی است که استفاده کردن از تجهیزات گرمایشی و سرمایشی و صرف انرژی زیاد همیشه ضامن راحتی حرارتی در تابستان و زمستان نیست...
به کمک این خدمت می توانید از عملکرد درست فضاهای در تامین راحتی حرارتی اطمینان پیدا کنید. همچنین می توانید در فرآیند طراحی ساختمان نیز به صورت پسیو نیز از آن استفاده کنید و طرح های خود را بر اساس راحتی حرارتی ارزیابی و در صورت نیاز اصلاح کنید.

شبیه سازی راحتی حرارتی​​​​​​​

طراحی کانسپت و حجم

بدون شک هزینه مورد نیاز برای تجهیزات گرمایشی و سرمایشی ساختمان بسیار قابل توجه است. این در حالی است که غالبا افراد از سردی و گرم بودن فضا شکایت کرده و با استفاده از تجهیزات کمکی فضا را تا حد مورد نیاز گرم و سرد می کنند.
این مشکل به دلیل عدم محاسبه درست تجهیزات ساختمان است که بدون توجه به طراحی صورت گرفته است. غالبا برای حل این مشکل ابعاد تجهیزات بسیار بیشتر در نظر گرفته می شود که در نتیجه آن هزینه های قابل توجهی به پروژه تحمیل می گردد...
با استفاده از این خدمت می تواند ابعاد مورد نیاز برای پروژه خود را به درستی محاسبه و توام با تامین راحتی کاربران ساختمان از صرف هزینه های بسیار زیاد ممانعت کنید.

محاسبه تجهیزات گرمایشی و سرمایشی ساختمان

طراحی کانسپت و حجم

​حتما شما هم تجربه ناخوشایند از باد شدید رو زمانی که در سایت، خیابان و وقتی که می خوایید وارد ساختمان بشید رو به خاطر دارید....
طراحی کانسپت و فرم ساختمان به شدت می تونه این اثر رو تشدید کنه و همچنین مصرف انرژی رو هم افزایش بده...
شما با این خدمت می تونید در هنگام طراحی نقاط حساس رو شسناسایی و اصلاح کنید.
همچنین اگر برای خنک کردن ساختمان خودتون از تهویه طبیعی استفاده کردید، می تونید با شبیه سازی جریان هوای داخلی اون رو ثابت کنید و در صورت عدم عملکرد مناسب، تغییرات لازم در طراحی رو ایجاد کنید.

شبیه سازی جریان هوا در داخل و خارج ساختمان​​​​​​​

​طراحی معماری، مشاوره انرژی با آرک بس

به سادگی در هر مرحله از پروژه تون برای کاهش مصرف انرژی مشاوره بگیرید ...

روش های کاهش مصرف انرژی در دو دسته جا می گیره، روش هایی که در فرآیند طراحی استفاده میشه و طراحی جزئیاتی مثل عایق کاری، مشخصات پنجره و سایبان....
در هر مرحله از طراحی تون می تونید از خدمات متنوع ما برای بهبود طراحی خودتون استفاده کنید .

... شروع کن

نمونه کار خدمات شبیه سازی آرک بس

همکاران و شرکت هایی که از خدمات شبیه سازی آرک بس استفاده می کنند

همکاران و شرکای تجاری آرک بس

​​​​​​​​​​​​شما می توانید از خدمات متنوع شبیه سازی مشاوره انرژی آرک بس برای ارزیابی پروژه های خود در مراحل مختلف از فاز صفر تا فاز دو بهره ببرید. برای ایجاد یک ساختمان با عملکرد انرژی بالا، باید کار را از فاز صفر شروع کرد و ابتدا باید به شناخت کامل اقلیم و سایت پرداخته شود. در مرحله بعد معمار باید با توجه به مطالعات فاز صفر و رعایت اصولی در موازنه حرارتی ساختمان، اقدام به طراحی فاز یک نمایید. برای این منظور به مشاوره یک متخصص انرژی نیاز خواهید داشت که می توانید از خدمات مشاوره رایگان آرک بس بهره بگیرید. در مرحله فاز یک می توانید یک یا چند آلترناتیو داشته باشید و با استفاده از خدمات متنوع آرک بس این حالات را از نظر کارایی مقایسه نمایید و در صورت نیاز اصلاحات لازم را انجام دهید تا به بهترین شرایط عملکرد انرژی و نورروز برسید.

همچنین می توانید پس از اتمام طراحی فاز یک، طراحی و محاسبه جزئیاتی مانند ابعاد پنجره، سایبان، جزئیات عایق کاری جداره و غیره را به آرک بس بسپارید تا مقادیر مناسب برای بهبود هرچه بهتر ساختمان مشخص گردد. در نهایت نیز می توانید ارزیابی نهایی از کار خود در مصرف انرژی، نورروز، خیرگی، تهویه طبیعی و محاسبه حجم تاسیسات را بر حسب مبحث 19 مقررات ملی و برچسب انرژی ساختمان داشته باشید.

به خاطر داشته باشید کاهش مصرف انرژی در ساختمان صرفا افزودن عایق به جداره ها نیست و طراحی مناسب حجم و پلان بیشترین تاثیر را خواهد داشت. بنابراین به پروسه طراحی خود اهمیت دهید و در صورت نیاز از خدمات مشاوره رایگان آرک بس بهره ببرید.

پروسه و راهنمای استفاده از خدمات شبیه سازی عملکرد انرژی آرک بس

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش