آیا نتایج ورژن‌های کرک شده دیزاین بیلدر قابل اعتماد است؟

دیزاین بیلدر یکی از رابط‌های کاربری قدرتند موتور شبیه سازی انرژی پلاس است که توانایی محاسبه انتقال حرارت از سطوح مختلف ساختمان را دارد. این ابزار از فایل‌های آب و هوایی EPW برای شناسایی اقلیم و شرایط محیط بیرون استفاده می کند و به واسطه آن می‌تواند اثر تغییر شرایط محیط بیرون را در معادلات انتقال حرارت سطوح و در نتیجه دمای داخلی محیط مورد محاسبه قرار دهد.

از دیگر ویژگی های این نرم افزار پشتیانی از شبکه جریان هوا برای بررسی تهویه طبیعی و اثر آن در سرمایش و گرمایش ساختمان است. همچنین با دیزاین بیلدر می توانید شبیه سازی جریان هوای بیرون و داخل ساختمان را انجام دهید.

با توجه به محدودیت‌های موجود در داخل کشور، امکان خرید نسخه‌های اصلی این نرم افزار وجود ندارد. هرچند در صورت قابل خرید بودن نیز پرداخت هزینه‌ای در حدود 2600 پوند برای یکسال برای کاربران ایرانی بسیار دشوار است. با گسترش استفاده از این نرم افزاردر داخل کشور و بالا رفتن تقاضا، گروه‌ها و شرکت‌های مختلف اقدام به کرک این محصول و فروش لایسنس با قیمت نازل می‌کنند که معایب و محاسنی دارد.

معایب:از جمله معایب آن می‌توان به قابل اعتماد نبودن نتایج اشاره کرد، هر موقع شاهد نتایج غیر منطقی یا تکرار بی دلیل نتایج بودید؛ بدانید که ورژن کرک مشکل دارد. ورژن‌های کرکی که اخیرا توسط تیم آرک بس مورد بررسی قرار گرفته است در محاسبات جریان هوا، ایجاد شبکه جریان هوا و محاسبات انتقال حرارت در بازه‌های زمانی محدود (به صورت ساعتی) اشتباهات قابلی توجهی داده است. 

مزایا: ایجاد تصور بدون واتر مارک در خروجی‌های سه بعدی و تصاویر CFD شاید تنها مزیت استفاده از ورژن کرک شده نرم افزار است.

نتیجه‌گیری: با توجه به موارد ذکر شده استفاده از ورژن‌های کرک شده نرم افزار را به هیچ عنوان توصیه نمی‌کنیم، چراکه اشتباهاتی متعددی در محاسبات مشاهده شده است. به جای آن می‌توانید از لایسنس 30 روزه نرم افزار استفاده کنید که توسط خود سایت دیزاین بیلدر برای شما ارسال می گردد. با تمام شدن لایسنس می‌تواند دوباره درخواست دهید به این منظور پیشنهاد می کنیم از ایمل‌های موقت استفاده کنید. در این صورت همواره می‌توانید از آخرین ورژن نرم افزار نیز لذت ببرید.

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش